Tekstit

Näytetään blogitekstit, joiden ajankohta on maaliskuu, 2019.

Juice Plus ja etiikka

Kun mä olin pieni mut opetettiin ettei ihmisten heikkouksia käytetä hyväksi eikä niihin tartuta. Etenkään hyötymismielessä. Kun mä vähän kasvoin ja kasvoin vielä vähän lisää, saavuttaen aikuisuuden ja työelämän, siirsin sen ajatuksen koskemaan myös työelämää. Sillä mä olen mennyt ja menen yhä. Menen vaikka näen välillä  räikeitä ja häikälemättömiä toisin tekijöitä. Sellaisia, joista joka kerta  yllätyn, hämmästyn ja kummastun. Sitten jo seuraavassa hetkessä otan ja puutun, huomatessani ettei joku/jotkut toimi niin kuin rehtiä olisi. Jo pienenä olen ollut sellainen joka ei osaa vain marmattaa vaan toimii myös. Näin kävi ja isossa mittakaavassa Juice Plus-verkostoyrityksen kohdalla, sen jälkeen kun olin pitkään ja toistuvasti törmännyt virheellisiin ja valheellisiin markkinointi- ja myyntipuheisiin lukuisten Juice Plus-verkostomyyjien toimesta.  Perehdyin ja älähdin ja perehdyin vielä lisää. Nyt, liki neljä viikkoa puuttumiseni jälkeen tiedän  aiheesta enemmän kuin pa

Kun Juice Plus tarjoaa ”töitä”

Jo on työvoimapolitiikkaa. Nyt sanasia siitä millaista on verkostomarkkinoinnin työhön houkuttelu. Millaista se on silloin kun kyseessä ei ole työ, josta saat palkkaa tehdyn työmäärän tai vaivannäön mukaan. Millaista se on silloin kun se rekryaminen tehdään luvaten kaikki ja vielä enemmän, mutta takeita ja turvaa ei tunneta. Millaista se on silloin kun  houkutellaan "uudenlaiseen" verkostomyyntiin lifestylellä, unelmilla, vapaudella, rajattomuudella ja tavalla, joka osuva mitä todennäköisemmin työhönsä tyytymättömiin, taloutensa kanssa vaikeuksissa oleviin, elämäänsä masentuneihin ja kouluttamattomiin. Oikotietä onneen ja vapautta haaveileviin, jotka eivät kuitenkaan ole valmiita tekemään unelmiensa eteen kuin "mitä voi tehdä kuka vaan", niin kuin Juice Plus Companyn myyjät mainostavat tiimeihin väkeä haaliessaan. Juice Plus, tämä ulkomainen verkostomarkkinointifirma, joka valikoitunut esimerkkikseni verkostomarkkinoinnin yrityksistä, ontuvan tyylinsä ja

Mitä Juice Plus edes on?

28 vuotta sitten maahamme rantautui rapakon takaa, Amerikasta Juice Plus Company. Verkostomyynnin yritys, jota on kutsuttu huijauksien huijaukseksi monessa maassa ja 2004 Ranskassa saaneet tuomion, koska eräs heidän tuotteensa sisälsi ainesosia jotka Ranskan maalla kielletty. Erilaisia tuotteita on seitsemän; mehukapselit, omegakapselit, shaket, välipalapatukat, boosterit, pussikeitot, energiajuoma. Kaikille yhteistä on suuri hinta, pienet sisällöt ja ainostaan saatavilla 4 kuukauden tilauksilla. Tilaus jatkuu automaattisesti, maailman loppuun, jos 30 vuorokautta ennen ei huomaa itse perua. Pikkiriikkiset mehujauhekapselit ovat tämän verkostomarkkinointiyrityksen lippulaiva. Kuivatut mehujauhekapselit. Hedelmä-, kasvis ja marjajauhekapselit, joiden hinta on Juice Plussan tuotteen tapaan suuri ja sisältö pieni. 5 grammaa vastaa yhtä teelusikallista ja 5 grammaa vastaa tuoreita kasviksia, hedelmiä tai marjoja 50 grammaa. Näissä jauhekapseleissa, Premium-setissä on sisäl

Kun Juice Plus riitti

Aloitetaan alusta. Nyt on sen aika, vihdoin. Törmäsin jo pidemmän aikaa jenkkiläiseen, Suomeen rantautuneeseen Juice Plus-Companyn aggressiiviseen ja harhaanjohtavaan mainontaan ja eräänä päivänä, kolmisen viikkoa sitten maanantaina mulle riitti. Tein julkisen postauksen, sanoen paljon siitä mitä tästä Juice Plussan kyseenalaisesta tavasta ja toiminnasta ajattelen. Sain huomata sen tehdessäni, että niin riittää monelle muullekin. Se määrä mitä sain yhteydenottoja siitä, että nyt otetaan tärkeää aihetta esiin rohkeasti omalla kuvalla ja nimellä oli mieletön ja kiitän jokaisesta saamastani palautteesta ja yhteydenotosta. Aiheen tärkeys, markkinoinnin eettiset pelisäännöt ja voiko meille myydä mitä vain miten vain, tekee myös sen, että aihetta lisää esiin nostan ja tulen nostamaan. Teen itse töitä osittain somessa sen lisäksi, että pörrään siellä välillä vapaa-ajallani ja se määrä mitä postauksia tulvii luvaten ravintolisällä, verkostomarkkinointiyritys Juice Plussan mehukapse

Kysymyksiä

Tämä kysymys Tiia Öhmanin kirjoittamassa Iltalehden blogissa koskien Juice Plussaa: 'Miksi sitten verkostomarkkinoijat saavat heilua netissä täysin valvomatta ja väittää tuotteidensa vaikutuksia tosiksi sisällyttämättä sitä tosiseikkaa, että heidän oma tilipussinsa paisuu jokaisesta ostetusta tuotteesta ja erityisesti jokaisesta ihmisestä, jonka he saavat värvättyä myyjäksi?' on niin hyvä ja iso kysymys, että ottaa aikansa ennen kuin tämä neiti saa tätä kaikkea tähän ”bisnekseen” liittyvää selvitettyä. Kenttä kun on hyvin laaja ja villi, verkostomarkkinoinnissa mehukapseleilla. Hämmästyttävän laaja ja villi. Sitä ennen kokonaisuudessaan Tiian mietteet: https://blogit.iltalehti.fi/tiia-ohman/2019/03/12/verkostomarkkinointi-ja-mehukapselit/

Blogi nimeltä Käärmeöljyä

No niin, nyt se tapahtui ja blogi on perustettu. Olen aina ollut intohimoinen kyseenalaistaja ja kirjoittaja. Sillä yhdistelmällä tämä blogin perustaminen on luonnollista, etenkin kun satuin toissailtana kirjoittamaan Faceen julkisen päivityksen jossa otin kantaa erääseen ravintolisä-yritykseen, jonka myyjät toimivat kyseenalaisesti ottaen huomioon elintarvikelain säädökset, jotka terveyden muutoksiin vetoavan markkinoinnin kieltävät. Tällä julkisella päivitykselläni lähtivät pyörät pyörimään vinhasti. Sain lukemattomia yhteydenottoja joissa toivottiin näiden asioiden esille ottamista näkyvästi ja näkyvää keskustelua herättääkseen ja tietoa lisätäkseen. Niin tulen tekemään, tarvetta ja syytä tuntuu olevan. Yhä kasvoillani ja nimelläni. Monessa jutussa tässä maailmassa on kyseenalaistettavaa, silloin kun huomaa ettei joku tai jotkut asiat ole oikein. Aloitan verkostomarkkinoinnin jutuilla, esimerkki tapauksena Juice Plus. Tämä mehujauhekapseli yritys oli se yritys, jonka t