Tekstit

Näytetään blogitekstit, joiden ajankohta on huhtikuu, 2019.

Maaleja lisää

Matkan 45.päivä. Aamun ensimmäinen puhelu on eilisen Keskisuomalaisen jutun kirjoittaneen toimittaja Heli Kiukkosen kanssa. Sunnuntaina julkaistua Sunnuntaisuomalaisen artikkelia on jaettu Facebookissa yli 11 tuhatta kertaa alta kahden vuorokauden, se on huima luku. Tämän hetken tarkkaa jakomäärää en tiedä, mutta tiedän sen olevan jo paljon enemmän. Lukijoita on tavoitettu massiivisesti, niin täällä blogissa kuin lehden sivuilla. Sitä ei olisi tapahtunut jos aihe ei olisi kiinnostava. Kun aloitin matkani oli kulkemani tieni tarkoitus saada tämä kiinnostava aihe mediaan, siinä onnistuin. Näyttävästi. Mediapalkintoja keränneeseen  Sunnuntaisuomalaiseen ja isosti. Neljässä lehdessä, joka lehdessä koko aukeama. Toimittaja Janne Laitinen teki mielettömän artikkelin. Mielettömän luetun artikkelin. Siitä oli hyvä jatkaa. Muissa lehdissä, muiden toimittajien toimesta. Eilen sain kahdelta median taholta kuulla, että juttua on tulossa lisää. Kulkemani tieni tarkoitu

Maalissa

Kun mä aloitin tämän blogini mulla oli maali, jota tavoittelen. Maali johon halusin päästä oli jo mielessäni, oli ollut ensimmäisestä julkisesta kannanotostani asti. Jo ennen tätä blogiani, siitä maaliskuun alun maanantaisesta hetkestä lähtien kun tein ensimmäisen julkisen kannanottoni Facebookissa tulistuneena Juice Plus Companyn kyseenalaiseen tapaan myydä ja markkinoida ravintolisiä. Se oli se hetki, silloin se maali piirtyi silmiini. Silloin aloitin matkani. Samana iltana sen jälkeen kun olin kirjoittanut julkisesti Facebookiin tein ensimmäiset liikkeeni saavuttaakseni sen maalin. Tein ja sen jälkeen tulevina päivinä vielä monta liikettä  lisää, monta tekoa, monta puhelua, monta sähköpostia, monen monta juttua. Maalini oli saada tästä kyseenalaisin tavoin mehukapseleita kauppaavasta verkostomarkkinoinnin yrityksestä juttu mediaan. Halusin lisätä ihmisten tietoutta tästä aiheesta ja herättää keskustelua. Aitoa keskustelua. Halusin, että esiin ottamani aihe saisi

Melkein maalissa

Se tunne kun on tehnyt kaikkensa tavoittelemansa asian eteen ja tietää, että kohta se tapahtuu. Kohta ollaan yli maalilinjan. Kohta voi nostaa maljan ja olla hitokseen ylpeä siitä mitä on tehnyt. Siitä mihin on pystynyt, siitä miten on sen tehnyt. Tietäen ettei sitä olisi tapahtumassa ilman sitä mitä on tehnyt. Mä päätin viikkoja sitten tekeväni kaikkeni löytääkseni keinot ja tavat, joilla saavutan sen mitä minun tarvitsee saavuttaa päästäkseni siihen lopputulokseen johon haluan päästä. Tiesin ekasta hetkestä lähtien lopputuloksen mitä haluan, mutta sitä miten sen teen en tiennyt. Tiesin, että teen kun olen päättänyt tehdä, mutta miten. Ei ollut hajuakaan, oli vain pirun kova tahto. Käänsin joka kiven, käänsin kunnes löysin mitä tarvitsen. Löysin apua kun soitin ja pyysin, löysin väylän kun etsin sen väylän. Löysin myös yllätyskäänteitä, löysin enemmän apua kuin olisin koskaan voinut kuvitella löytävänikään. Pian se mihin olen tähdännyt koko tämän matkan on valm

Käärmeöljyä radiossa

Päivälleen kuukausi sitten otin ja tulistuin julkisesti Facebookissa verkostomarkkinointiyrityksen, Juice Plus+ Companyn kyseenalaiseen tyyliin ja pistin tuulemaan. Perustin tämän blogini ja sain tänne satoja lukijoita hetkessä. Aihe selvästi kiinnostaa ja tälle aiheelle on myös selkeä tarve. Matka tietoisuuden lisäämiseen oli alkanut jo Facebookissa tulistumisestani, jatkui täällä blogissani ja jatkuu. Kiitos tämän blogini sain kutsun tähän suoraan radio-ohjelmaan, joka toissapäivänä tehtiin. Aivoriihen vieraana minä ja Susanna Tanni, toimittajana Sarita Piipponen. Tässä se nyt on, ikuisesti tallessa. https://m.soundcloud.com/radio_moreeni/lisaravinteiden-verkostomarkkinointi

Juice Plus ja top 5 valheet

Mikä tässä mättää? Monikin asia, mutta eräänä isona osana vyyhtiä se, ettei tiedetä/välitetä/piitata markkinoinnin eettisistä pelisäännöistä. Törmään päivittäin siihen, että Juice Plus ja lukuisat verkostomarkkinointimyyjänsä rikkovat sitä miten saa mainostaa, saan päivittäin myös yhteydenottoja siitä. Voi Juice Plus ja te sadat verkostomarkkinointi-myyjät. Milloin te opitte? Miten saa ja miten ei saa mainostaa? Ette ole selvästikään ikävä kyllä  vielä oppineet, joten kerrataan. Ei ole vaikeaa, voin luvata sen, koska säännöt ovat selvät. Ensimmäinen sääntö on, että ollaan rehellisiä. Ei valehdella eikä käytetä virheellisiä tai harhaanjohtavia väittämiä. Ei etenkään terveysväittämiä. Toinen, yhtä helppo ja itsestäänselvä sääntö ja myös ensimmäiseen sääntöön liittyvä  sääntö on: älä riko lakia. Elintarvikelakiamme. Kolmas on yksinkertaisesti kunnioita itseäsi, verkostomarkkinointitöitä tehdessäkin. Sitä kautta kunnioitat myös muita, jokaista kuluttajaa, sidosr