Juice Plus ja top 5 valheet

Mikä tässä mättää?

Monikin asia, mutta eräänä isona osana vyyhtiä se, ettei tiedetä/välitetä/piitata markkinoinnin eettisistä pelisäännöistä.

Törmään päivittäin siihen, että Juice Plus ja lukuisat verkostomarkkinointimyyjänsä rikkovat sitä miten saa mainostaa, saan päivittäin myös yhteydenottoja siitä.

Voi Juice Plus ja te sadat verkostomarkkinointi-myyjät.

Milloin te opitte?

Miten saa ja miten ei saa mainostaa?

Ette ole selvästikään ikävä kyllä  vielä oppineet, joten kerrataan.

Ei ole vaikeaa, voin luvata sen, koska säännöt ovat selvät.

Ensimmäinen sääntö on, että ollaan rehellisiä.

Ei valehdella eikä käytetä virheellisiä tai harhaanjohtavia väittämiä.

Ei etenkään terveysväittämiä.

Toinen, yhtä helppo ja itsestäänselvä sääntö ja myös ensimmäiseen sääntöön liittyvä  sääntö on: älä riko lakia.

Elintarvikelakiamme.

Kolmas on yksinkertaisesti kunnioita itseäsi, verkostomarkkinointitöitä tehdessäkin.

Sitä kautta kunnioitat myös muita, jokaista kuluttajaa, sidosryhmääsi ja myös kaikkia muita toimijoita myynnin ja markkinoinnin alalla.

Nyt sitä ei vielä tapahdu, mutta mahdollista se onneksi on.

Eikä edes uskomatonta, toisin kuin tämä nykyinen tyyli.

Tässä TOP 5 Juice Plus valheet:

1. Terveydelliset väitteet:

Ruokavirasto (ent. Evira) on yksiselitteisen selväsanaisesti laatinut elintarvikelain, joka kieltää elintarvikkeilta (sis. ravintolisät) terveydellisillä väitteillä myynnin ja markkinoinnin ilman yleisesti todennettuja faktoja ja ei, niitä faktoja ei Juice Plussalta löydy.

2. Lause 'Juice Plussan tuotteet ovat Eviran hyväksymät':

Evira ei ole hyväksynyt yhtäkään ravintolisää. Ei Juice Plussaa, ei kilpailevaa, ei yhtäkään ravintolisää.

Eviraa ei edes enää ole, Evira on nykyiseltä nimeltään Ruokavirasto ja ei, Ruokavirastokaan ei ole ravintolisiä hyväksynyt, tutkinut tai valvo muuta kuin valmistajan omailmoituksen verran tuotteiden sisältöä.

3. Sana LUOMULAATUINEN ja sen käyttäminen:

Juice Plussan tuotteet eivät ole luomua, ei ole luomua ja vielä kerran, ei ole luomua.

Minä ja moni muu tietää tämän, Juice Plus Companyn asiakaspalvelu tietää tämän.

Joten miksi sanan luomulaatuinen käyttö?

Mitä edes tarkoittaa sana luomulaatuinen?

Sitä joko on luomua tai ei ole ja Juice Plussan tuotteet EIVÄT ole luomua. Ja ei, eivät edes luomulaatuisia (mitä ikinä se sana tarkoittaakaan), koska eivät ole luomua.

4. Lause: 'Juice Plus on eniten myyty ja eniten tieteellisesti tutkittu ravintolisä'

Ei, ei ole.

Taas huuhaa-väite, se sellainen väite josta ei mitään näyttöä.

Tästä on myös versio 'Juice Plus on eniten myyty ja eniten tutkittu täysravintovalmiste'

Ja ei, ei ole.

Ei sitäkään eikä mitään muutakaan eniten.

5. Lause: 'Et voi tietää miten nämä tehoavat ennen kuin olet itse kokeillut tuotteet'

Kyllä voi tietää. Ja tiedät, tiedän ja voi tietää. Vai tarvitseeko esim. autolla ajaa itse kolari ennen kuin voi tietää mitä autokolari tarkoittaa?

Summasummarum.

Myynti ja markkinointi rehdisti ja reilusti ei ole mahdotonta, se on simppeliä ja yksinkertaista.

Myynti- ja markkinointi toteutuessaan rehellisesti on hieno laji ja hyvin normaalia toimintaa.

On normaalia toimia myynnin ja markkinoinnin yleisten ja kaikkia koskevien pelisääntöjen mukaisesti.

Se on normaalia jokaiselle muulle yritykselle kuin verkostomarkkinoinnin yritykselle.

Oikeutta toimia päin honkia ja päin honkia eri tapaan kuin muut ei silti ole verkostomarkkinoinnin yrityksilläkään.

Juice Plus-ravintolisän verkostomarkkinoinnin väellä  on vielä horisontissa ja ilmeisen kaukana tavat normaalista tavasta toimia, mutta ihmeisiin uskoja minussa tahtoo uskoa ettei ole loputtomiin.

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Juice Plus ja etiikka

Käärmeöljyä radiossa