Mitä Juice Plus edes on?

28 vuotta sitten maahamme rantautui rapakon takaa, Amerikasta Juice Plus Company.

Verkostomyynnin yritys, jota on kutsuttu huijauksien huijaukseksi monessa maassa ja 2004 Ranskassa saaneet tuomion, koska eräs heidän tuotteensa sisälsi ainesosia jotka Ranskan maalla kielletty.

Erilaisia tuotteita on seitsemän; mehukapselit, omegakapselit, shaket, välipalapatukat, boosterit, pussikeitot, energiajuoma.

Kaikille yhteistä on suuri hinta, pienet sisällöt ja ainostaan saatavilla 4 kuukauden tilauksilla.

Tilaus jatkuu automaattisesti, maailman loppuun, jos 30 vuorokautta ennen ei huomaa itse perua.

Pikkiriikkiset mehujauhekapselit ovat tämän verkostomarkkinointiyrityksen lippulaiva.

Kuivatut mehujauhekapselit.

Hedelmä-, kasvis ja marjajauhekapselit, joiden hinta on Juice Plussan tuotteen tapaan suuri ja sisältö pieni.

5 grammaa vastaa yhtä teelusikallista ja 5 grammaa vastaa tuoreita kasviksia, hedelmiä tai marjoja 50 grammaa.

Näissä jauhekapseleissa, Premium-setissä on sisältöä kuusi kapselia päivässä ja painoa näille kuudelle kapselille kertyy yhteensä 4,98 grammaa.

Alle sen teelusikallisen, hieman alle 5 grammaa.

Tuotetta markkinoidaan terveysväitteillä, jotka eivät perustu faktaan, eivät tieteelliseen tutkimukseen, eivät mihinkään.

Terveysväitteillä, jotka ovat elintarvikelain mukaan ravintolisiltä kiellettyjä.

Tuotetta markkinoidaan parannuskeinona ties mihin sairauksiin alkaen ADHD:sta autismiin ja kaikkeen siltä väliltä.

Hintaa tällä lippulaivalla, Juice Plussan tapaan pienin sisällöin ja suurilla hinnoilla, on 345 euroa/4 kk.

Ainoastaan 4 kuukauden sopimuksin, Juice Plussan tapaan.

Suomessa on Juice Plus Companylla verkostomyyjiä satoja, ylälinjan tiimejä on kolme ja suurimmassa tiimissä oli maaliskuussa 2019 546 myyjää.

Suurimman tiimin johtajanaan entinen hotellisiivooja ja stylisti, joka julkisesti on antanut Juice Plussalle Suomessa kasvot viimeiset kolme vuotta.

Kolme vuotta sitten Juice Plus rantautui Suomeen uusin keinoin, vanhat eivät olleet tepsineet ja uudeksi leikkikentäksi otettiin some, sosiaalinen media.

Oli aika perustaa harhaanjohtavilla nimillä  hyvinvointiryhmät, unelmaduuniryhmät ja jokaisen myyjän avata some-tilinsä julkiseksi, jakaa koko elämänsä ja käyttää kaikki hymiönsä.

Sydämet, hedelmät, tähdet ja kuut.

🍋🍊🍐🍎🍌🍉🍏🍓🍇🍈

Mehukapseleiden verkostomyynnin tähden.

Monistuskone käyntiin ja niin lähtee ärhäkästi some-maailmalle tuotekokemukset, jotka jokaisella samat.

Uni parantunut, hiukset kasvaneet, makeanhimo kadonnut ja sairaudesta riippumatta jokainen niistäkin parantunut.

Joukkovoima ja halu uskoa, ne ovat valtavia voimia.

Silloinkin kun tuotteet ovat tehottomia.

Verkostomyynnin tapaan homma perustuu pyramidiin, jonka muodostavat yritys Juice Plus Company, sen ylälinjat ja alalinjat.

Tuotetta myydään yli 20 maassa ja Venäjä on uusin maa  ensi vuonna.

Suomen 2018 liikevaihto oli 1,2 miljonaa, kasvaen vuoden 2017 230 000 euron liikevaihdosta ensimmäisen kerran miljoonakastiin.

Kasvua selittää ihmisten pahoinvointi, tyytymättömyys ja helppoihin unelmiin lähteminen, suurin osa asiakkaista on myös myyjiä.

Myyjiä, jotka koittavat tavoitella vapautta tavallisesta työstä, chilliä työtä, etäpäivineen, somessa työtä tehden.

Verkostomarkkinoinnin tuttuun tapaan myyjiksi kosiskellaan isoilla lupauksilla, suurilla puheilla siitä kuinka tällä voi jokainen tahkota rahaa niin paljon kuin haluaa.

Provisiot ovat verkostomyynnin tapaan pieniä, yhdestä premiumsetin 4 kuukauden 345 euron tilauksesta myyjä ansaitsee 30,60 euroa, mutta uskojia ja haaveilijoita riittää ja mainonnan aggressivuus vain lisääntyy mitä enemmän on myyjiä alalla.

Tappelemassa tulevista myyjistä ja tiimiläisistä.

Itse asiakas kun ei hyödytä, tiimin kerääminen hyödyttää.

Uusista tiimiläisistä saa mahdollisuuden nousta pyramidin portaita ja siten pari prosenttia lisää, kymmenen prosentin provisioon.

Provisio kasvaa 20 prosenttiin asti, sitä mukaa kun tiimin koko kasvaa.

Juurikaan yli 20 prosenttia enempää et voi milloinkaan myyntiprovisiota saada, mutta alalinjaa kun rakentelet saat alamaistesi myynnistä 2-3 prosenttia.

Kertabonuksia voit saada, yli 500:n hengen tiimin kun olet allesi kerännyt tulee muutama kymmenen tuhatta.

Kerran.

Tämän yrityksen liikevaihto pitäisi olla ja olla todella pitkään moninsadankertainen, että kukin myyjä voisi tienata kuussa edes suomalaisen keskipalkan 2600 euroa saati enemmän niin kuin haaveillaan, mutta se ei tunnu menoa haittaavan.

Ylälinjat rekryää uusia alalinjoja  luvaten sometyön jota voi tehdä vaikka hiekkarannalta, tienata taskut pullolleen ja brändäävät lifestylea jonka voisi saavuttaa Juice Plus-tuotteiden myynnillä.

Alalinjat rekryää, itsensä alle, uusia alalinjoja, samoilla katteettomilla lupauksilla.

 Chanelin kassit, tekoripset, rakennekynsien kynsihuollot, mersut, kukat, luksuslomat, huonekalut ja taulut ovat tärkeässä osassa tässä mielikuvilla tapahtuvassa rekrytoinnissa, jonka kyseenalaisuutta on sanoin vaikea kuvata.

Ensi kerralla yritän.

Ihan vielä en vain pysty, on tämä sellainen vyyhti.

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Juice Plus ja top 5 valheet

Juice Plus ja etiikka

Käärmeöljyä radiossa